-röstat och klart-

Idag är det dagen för val till EU.
Och jag är precis hemkommen från vallokalen. Tänk att jag röstade tillslut. Jag hade bestämt mig för att inte rösta, är inte alls insatt i EU och jag bryr mig egentligen inte.
Men jag har några politiskt medvetna människor i mitt nätverk och de har faktiskt påverkat mig att göra min röst hörd. Varför ska jag inte utnyttja min röst när jag har möjlighet? Tänk vad många det är i världen som inte får lov att rösta fastän de vill...

Så nu är det gjort. 


Har också ett konfirmationskort att visa. Jag gillar de gamla bibelbladen, tycker att de ger just konfirmationskort den rätta känslan. Sedan kan jag inte motstå rosorna... Behöver snart skaffa några fler.




Imorgon är det dags för den årliga Borsåresan för Kulingbarnen med personal. Men i år har inte jag äran att följa med, Axel åker med för sista gången innan det är dags för skolstart och jag vill ge honom den resan på egen hand. Jag vet hur mycket det stärker barnen att åka iväg på egen hand, så jag har avböjt årets resa.
Jag kommer istället att stå på stationen och vinka av tåget imorgon bitti. Och på onsdag kväll står jag där igen och möter upp ett gäng trötta och lyckliga barn och kollegor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0