-turkost för hela slanten-


Ett beställningskort till en jubilar. Jag fick gärna använda turkost på kortet. Och det gjorde jag. Jag har börjat gilla den färgern mer och mer, turkost är en otroligt fin färg.
Så somrig och fräsh!

Så det var ingen svår utmaning.
Jag gjorde kortet utifrån en skiss på Svensk Scrapbooking, ett forum där det just nu pågår en Midsommarcrop. Dvs det finns ett gäng tävlingar och utmaningar där som man gärna får hoppa på. En av utmaningarna var just att skapa ett kort utifrån en skiss. Klicka HÄR så får du se skissen och hela den utmaningen.



Stämpeln kommer från Stampendous och jag har färglagt med ProMarkers och blommorna är piffade med lite glitterlim. Bokstäverna är stansade i dekorgummi med QK-bokstäverna Abigail classic, fjärilarna är Martha Stewart. Mönsterpappret har några år på nacken, men passade fint till detta sommarkortet.


Helgens citat:
Axel: Mamma, vad betyder handikappad?
Mamma förklarar pedagogiskt, och exemlifierar det hela med någon som tex har en arm som inte fungerar som den ska.
Axel: Finns det något som heter benikappad?

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Vilket underbart kort Veronika!



Axels funderingar är så härliga! Sparar du dom i en anteckningsbok eller så?



Kram, Gunvor

2010-06-30 @ 10:09:32
URL: http://gunvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0