-verkligheten är ikapp-

Japp, så var den långa sommaren slut. Jag började jobba i måndags. Väckarklockan ringer på morgonen. Snart är allt det där rutin igen.
Barnen är kvar i Långserud hos farmor och farfar och alla kusinerna. Och traktorer. Och kossor. Och hund.
Snart är vardagen ikapp dem också. På måndag börjar skolan.

Vi har tillbringat nästan hela sommaren i Långserud. Har bara åkte hem för att klippa gräs och tömma brevlådan lite då och då.
Där på landet är det tyst och lugnt och inga måsten eller krav.
Och inget internet.
Tänk att det går att leva utan internet, även om man snabbt inser hur man kan styra upp sitt liv utifrån dumburken. Här finns recept, nyheter, TV-tablå, information och vänner.... Men man överlever utan internet, faktiskt!

Det är pga denna internetlösa sommar som bloggen har legat i träda. Inget har hänt här. Men jag har pysslat och jag har fotat mina pyssel. Tänkte börja med att visa ett kort som jag gjorde i början av sommaren till en jubilar som fyllde 40 år. Det var mitt allra första stafflikort och det var jätteroligt att göra så det blev några fler under sommaren.


Stämpeln kommer från hÄnglar och stÄnglar och motivet är färglagt med Promarkers.




Dagens citat kommer från ett barn på jobbet idag:
- Nej, tack, nu är jag mätt, säger den vuxne efter en mängd protioner av sandkakor och som ett sätt att avsluta leken.
Barnet går iväg lite trumpet men kommer strax tillbaka:
- Hallå, du kan inte vara mätt, för det är bara på låtsas!

Kommentarer
Postat av: Tesa/Therese

Tack vännen! Ni verkar ha haft en skön sommar.

Ha ha, ja dessa barn:)

Hörde att pysslet drar igång i slutet på september. Men vi kanske kan ha en sittning innan dess. Skulle vara kul och komma ut till dig och se hur du har det.

Ha det gott!!



Kram

2010-08-19 @ 22:17:03
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Theresia

Härligt kort du har gjort! Snart (tiden går fort)så ska vi på scrappträff...



Kram Syster din

2010-08-20 @ 11:30:18
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Härligt kort och underbar kommentar!



Välkommen tillbaka förresten:)

Kram Cathrin

2010-08-21 @ 07:58:02
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

kortet är ljuvligt!

Sånt där stafflikort måste man nog testa någon gång.

Skönt med en internetlös sommar!

Jag har en semestervecka till men eftersom mannen börjar skolan så får jag vara hemma med Loke å då blir det inte så mycket gjort här hemma..som jag helst hade velat.

Men men, vi får vara ute å leka istället.

HOppas bara det blir någorlunda sommarväder.



Vilket härligt citat!



KRAM Petra

2010-08-21 @ 11:29:58
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Birgit/Biggan

Skrattar gott åt citatet!! :) Vilket fräscht kort! Super fint!



Kram

Birgit

2010-08-22 @ 17:50:54
URL: http://www.bigganed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0