-ledig-

Igår tapetserade jag Isaks rum. Nu är det inte mycket kvar av det projektet. Tak- och golvlister, lägga golvet och sist men inte minst fixa fönsterfoder. Sedan flyttar han in på riktigt - vi får kanske ha en invigningsfest!
Såhär ser det ut just nu, griffeltaveldörren är på plats och invigd. Golvplattor ligger på prov mot tapeten, jag tror att vi väljer den ljusare av de två vi har tagit hem.

Är det någon som har en idé hur vi ska kunna måla bort tapetskarvarna mellan alla våder? Jag har testat att måla med min mörkgrå Promarkerpenna, men den fäster inte på vinyltapeten. En svart spritpenna lämnar lite för mycket svart färg efter sig. Hade jag vetat, hade jag kunnat färga in kanterna innan jag satte upp våderna på väggen!



Tapeten hittade jag efter inspiration HÄR! Känns som om man apar efter, men jag är så glad att vi hittade en kul svart tapet. Svart var nämligen Isaks önskemål, och det var inte så lätt att hitta en kul och snygg svart tapet som passar till en 9-åring! Detta är vi alla nöjda med!




Jag har ett gäng bloggar i min blogglista, jag besöker dem lite då och då och idag hittade jag ett kul test här. Man skulle skriva in ord HÄR och sedan se hur många ord man skriver på en minut. Mitt resultat blev 27 ord/minut, en hel del stavfel däremot såg jag. Typiskt mig!


27 words

Speedtest

Edit: bilden syns tydligen inte när jag publicerar den på nätet. Varför den inte gör det vet jag inte... Konstigt!


Kommentarer
Postat av: Lotta/ FruH

Vilken snygg tapet, svart med prickar! Klart ni måste ha invigningsparty, så läckert som rummet ser ut!

Hoppas att ni får en härlig påsk med många påskägg!

Nu är kvasten inställd efter Blåkulla till nästa år!

GLAD PÅSK!

Kram,

Lotta/ FruH

2009-04-10 @ 12:36:26
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Tesa/Therese

Snyggt!! Önskar dig en riktigt härlig Påsk! Kram

2009-04-10 @ 23:58:33
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Viktoria

De prickiga tapeterna.. kommer de också från papper & Sånt :-) Tänkte på Doodlebug pappren :-)

Hi hi

Postat av: VeronikaP

Ha, ha, ha... ja, du ser Victoria, jag gillar prickar!!

2009-04-17 @ 13:53:02
URL: http://veronikap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0