-äntligen hemma-

Badanka visade i sin blogg magin som spelade utanför hennes fönster. Samtidigt uppmanade hon att man skulle titta upp och fånga himlen...
Jag gjorde det idag. Inte var det någon magi som utspelades här hemma. Grått så långt ögat kunde nå!!




På trappan står en gammal rostig järngryta med lite blomster i. Den lilla blå fågeln hamnar alltid i någon kruka, men på somrarna gömmer den sig alltid under all växtlighet och den glöms bort. Nu är den återfunnen som vanligt på hösten och den har fått ett nytt bo i höstplanteringen.




Vi har haft en fondvägg i TV-rummet som jag aldrig har tyckt om. Det har varit rutor i skimrande färger som har speglat sig i olika ljus. Själva tapeten var inte ful, men den passade inte hemma hos mig! Så i fredags åkte jag och Anders till Torgnys Trä och köpte brädor för att skruva upp en alldeles ny fondvägg.
Idag målas det och jag väntar ivrigt på att det ska bli färdigt.

Jag kan säga som så att jag är mer än nöjd redan, nu är jag hemma!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0