-ett fönster att putsa-

Äntligen kommer jag att kunna putsa fönstret på andra våning som vetter in mot trädgården.
Jag har aldrig putsat det gamla fönstret under de 6 år som vi har bott här. Det har varit för högt och så har jag inte nått ett av fönstrena iom öppningen.
Men nu ska här putsas!!!


Så här såg det ut tidigare. Jag glömde att ta ett kort på det idag, så ni får nöja er med en vinterbild.

image349


Under dagen har det sett ut så här:


image346

image347

image348

Det stör mig enormt att det inte är centrerat... eller rättare sagt att ingenting på denna gavel ärcentrerad eller anpassade efter något.... Hur gick det till egentligen att det blev så som det blev med fönsterplaceringarna? Det är tur att gaveln är mot skogen, så att man inte ser det varje dag... :-)
Det är nu bara ny panel som saknas på utsidan.
Nu längtar jag efter att vi får iordning på insidan också, vi ska sätta upp en vägg som ska gå där den numera obefintliga fönsterrutan satt. Och sedan ska vi göra iordning ett rum till Isak....

Tack för titten!

Kommentarer
Postat av: Theresia

Ja vilken lyx med snurrfönster....
Jag tror att det bara är du som tänker på centreringen...
Kram Theresia

2007-10-14 @ 14:32:02
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Cathrin

Hej min vän! Jag är evigt tacksam att rutan satt kvar när jag gästade er häromsistens. Visst är det kul att ändra om,men hua så jobbigt det kan vara. Det kommer nog bli toppen när det är färdigt. Kram
Cathrin

2007-10-14 @ 19:44:32
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Maria

Jag har också ett par fönster jag inte kan putsa särskilt ofta då det behövs stege eller klättring på taket:( Det får vara så, vad gör man? Det hjälper inte om jag byter fönster.
Ha en bra dag!

2007-10-17 @ 11:21:21
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Cathrin

Hej och GRATTIS på födelsedagen! Det var en liten fågel som kvittrade idag på jobbet,hi,hi.Har förlorar din mailadress när vår dator sa upp sej,du kan väl maila mej så jag får den igen. ha en trevlig födelsedag.Kram Cathrin

2007-10-17 @ 16:16:18
URL: http://cathrink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0