-utmanad-

Just nu i skrivandes stund är jag sur som ättika!! Jag har skrivit hela kommande inlägg en gång och skulle bara förhandskolla det innan jag publicerade det för min publik. Då försvann det!! ERROR!!! Sk*t!!!
Men!! Jag andas lungt och börjar om från början:



Jag har blivit utmanad av Agneta, Helene och även Theresia på ett litet hörn.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Tillslut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör enlista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Ska se om jag kan komma på några egenheter som jag har...



1. Jag blåmarkerar alltid ett par rader när jag läser en text på datorn. Samma rader avmarkerar jag en sekund senare för att på direkten blåmarkera dem igen. Så håller jag på medan jag läser. Ganska irriterande för övriga läsare har jag förstått...

2. Jag tycker om att äta smörgås med ost och senap på.

3. Nöden har ingen lag. Jag har inga hämningar, jag går på toaletten även om jag pratar i telefon - det är ingen som hör... väl?

4. När jag går ut måste jag lämna toalett dörren öppen på glänt.

5. När jag ska tanka bilen slår jag vad med mig själv om hur många liter som kommer att gå i tanken.

6. Jag är av naturen en rörig & slarvig person utan minsta uns av pedanteri i mig. Men i garderoben ligger mina t-shirts i en jättefin hög. Resten av kläderna ligger lite huller om buller.... :-)


Nu skickar jag vidare utmaningen till dig som tycker att det verkar roligt. Lämna gärna en kommentar om du har antagit utmaningen!



Lite titt som tätt kan man läsa dagens kommentar i Helens blog. Jag apar efter och hoppas att det är OK!

Dagens kommentar:
"Nej, farfar stoppade inte om mig igårkväll. Jag tror inte att han kommer ihåg hur man gör. Du vet, det är ju 35 år sedan han stoppade om en unge senast!" Isak 6½ år gammal bli omsoppad i sängen av mamma.

Kommentarer
Postat av: Agneta

du verkar ju lika underlig som jag ;)

2007-03-08 @ 21:23:41
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Marianne

Kul att läsa om era egenheter. Speciellt när man inte behöver avslöja sina egna.
Isaks kommentar var ju BRA. Den borde du skicka in till nån tidning.

2007-03-08 @ 22:04:29
Postat av: Emma

Starkt av dig att börja om från början när inlägget försvann.. Sånt kan ju få vem som helst att bli vansinnig =) Kul att läsa om dina egenheter =)

2007-03-09 @ 09:53:00
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: Theresia

Hihih du kunde väl inte annat än att skriva ner nr3, när jag påpekade det... och nr1 känner jag igen, inte lätt att hänga med när man står bredvid!

Isak är ju för härlig, han tänker och tänker.

2007-03-09 @ 10:36:27
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Gunvor

Jag känner igen det där med tankningen - jag gör precis samma sak!!!!

Kram, Gunvor

2007-03-10 @ 08:08:29
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Ellinor

Jag markerar också text sådär, fast bara när jag läser något på internet! (Förstår inte alls varför det skulle vara störigt - det går mycket lättare att läsa ju ;)

2007-03-19 @ 13:24:19
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Maraij

Hej smörgås-kompis! Du är den första jag råkat på som gillar senap-ost-kombinationen. Men det ska vara lingonsylt också. Ost-senap-lingon, en vinnare!

2007-04-08 @ 00:11:25
URL: http://maraij.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0