-solen lyser, himlen är blå-

Det är nu man får lön för mödan av allt slitjobb i vintras och höstas!
Alla de där slaskiga, leriga, regniga dagarna då man frös när man stod där ute och räknade barnen på gården! Alla de där dagarna då det tog många kvartar att få in alla barnens kläder i torkskåpet... och när kläderna var torra igen skulle de försiktigt, försiktigt lyftas ur torkskåpen, så att inte all intorkad sand skulle rasa av på golvet...

Idag har jag suttit i solen och njutit av mitt jobb!!
Många föräldrar tycker synd om sig själva som måste gå in och sätta sig på något kontor när vi får sitta ute och njuta... det är samma föräldrar som är lyckliga de där dagarna då regnet står som spö i backen och de får gå in och sätta sig på sitt kontor medan vi står kvar där ute...

Vi har idag haft ca 20 grader i solen! Mmm, säger jag bara! Jag gillar mitt jobb....


Imorgon ska jag skicka en bunt kort till försäljning på Anders skola. Mitt senaste alster som åker med till försäljning är detta blåa kort med en av mina fina hÄnglarstämplar! Undrar om jag får det tillbaka imorgon...

image231

Dagens kommentar: "Mamma, jag tycker inte om potatismos, vi kan äta äppelmos istället."
Axel (som för övrigt gillar potatismos) försöker påverka mig när jag står och lagar en kulinarisk middag i eftermiddags...

Äppelmos och korv? Ja, jag blir inte förvånad, jag hörde av Isaks kompis V idag att han tagit en smörgås med smör, mjukost, messmör och kaviar på mellanmålet i skolan idag!!! Det är ingen ordning på dagens barn... ha, ha!


Kommentarer
Postat av: eldh

Äppelmos och korv? Nej tack, jag tror jag står över. Likaså blir det nog om jag blir erbjuden den där smörgåsen... Visst är det underbart med sola i Karlsta? Dessa dagar är det underbart o va student o ta jobbet lite när man vill! Hoppas du får många kort sålda! // Elin

2007-03-28 @ 23:24:17
URL: http://eldh.blogg.se
Postat av: Theresia

Sola i Karlstad sken ända till Bottnaryd idag med...
Härligt kort, hoppas du fick sålt en hel del kort!

2007-03-29 @ 20:02:52
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Cathrin

Var så säker att kortet inte kommer tillbaka,vem kan motstå det?Tack för alla söta rader på min blogg,gulle dej.I morgon bär det av till Gtbg vi ska ha såååååå kul.Kram

2007-03-30 @ 12:31:14
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Agneta

Finfint kort. Nu när jag har lånat den stämplen sk jag lifta hej vilt, så det så ;)

2007-03-30 @ 19:22:30
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

Jättefint kort med härliga färger!
Upplägget är kanonfint! KOmmer nog liftas, om det är ok? =)

KRAAAM Petra

2007-03-31 @ 00:02:24
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Zarah

Vilket härligt kort! :D

2007-03-31 @ 16:00:49
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: ninaerica

Hej hej! Vilka härliga kort du har gjort, och så kul att se alla underbara foton! Får mig att längta till sommaren och havet....

2007-03-31 @ 22:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0