-lyckotjut-

Jag hittade igår en blog som gjorde mig glad. Det är en blog som handlar om glädje och lycka! De utmanar alla att ta vara på glädjeämnen varje dag! Gå in och kika i blogen, Lyckotjut.

LIte senare på kvällen hittade jag till myrans memoarer och därífrån tog jag med mig en idé om att skapa en kategori som heter just Lyckotjut.

Jag antar lyckoutmaningen och ska försöka uppdatera förhoppningsvis varje dag med 3 saker som jag är lycklig över just då.


I skrivandes stund är jag lycklig över...

1. att solen skiner och jag har förmånen att få vara utomhus på jobbet!
2. att jag får möjligheten att gå på Isaks simskoleavslutning kl.10 idag.
3. att jag kom ihåg att sätta igång en tvättmaskin direkt på morgonen, bara att hänga tvätten när jag kommer hem!



Jag ska dessutom utmana mig att varje dag röja/städa något av alla mina projekt som bara ligger och tynger ner mitt samvete. Om jag tar en liten sak varje dag, så kommer jag en bit på vägen!


Jag lägger in en bild som jag tycker passar här också. Det är en bild som jag redan visat här nyligen, men den bliden gör mig glad och jag väntar på att få åka dit ut igen när det är sommarvärme ute...

image223


Kommentarer
Postat av: Zarah

Vad härligt att du tar tillvara livets glädjor! :D
Ditt foto är verkligen underbart och alldeles sprudligt - det kommer vi absolut att visa på bloggen! Tack! :D

2007-03-22 @ 08:20:53
URL: http://lyckotjut.blogspot.com
Postat av: Hattifnatt

Härligt att läsa om dina glädjor! Jag gillar din idé om att ta itu med nåt litet varje dag - det tror jag att jag ska försöka mig på också! Det borde ju kunna funka trots att man är lat, faktiskt...
Och vilken underbar bild - håll utkik efter den i en glädjeblogg nära dig! Kram!

2007-03-22 @ 11:41:53
URL: http://papperspyssel.blogspot.com
Postat av: Theresia

Bilden är fin, och ja det är ingen dum ide att skriva ner något man blir glad över!

2007-03-22 @ 14:32:06
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

Först måste jag tacka för jättesöta ord på min blogg!! *glad* =D
OCh givetvis får du länka! Men bara om jag får länka till dej! ;)

Vilken härlig bild du lagt ut! Man drömmer sej nästan bort å längtar till sommar å sol!
Ha en trevlig kväll!
Kram Petra

2007-03-22 @ 21:06:32
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Marianne

Vad mycket det finns att vara tacksam och glad för när man tänker efter. Och...det är bra att du påminner mig för det är så lätt att ta allt för givet. "Man saknar inte kom förrän båset är tomt"...du vet.
Kram/Marianne

2007-03-23 @ 18:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0