-vad man kan göra med en sax-

Axel har under en tid haft en förkärlek till papper, sax och lim. Kanske inspirerad av sin mamma?

Idag hittade han dock en hårkam/spänne som han ville att jag skulle sätta i hans hår. Det gjorde jag. Men det var en liten tuss av luggen som inte kom med... Konstigt tyckte jag att det var. Men dett og ett bra tag innan jag kopplade att det var en håtuss som var avklippt.
Då frågade jag honom om han hade klippt sig själv. Ja, svarade han ganska nöjt.
Då var jag tvungen att gå ur rummet och skratta, han gör precis allt som han vill och är stolt över det!!
Ingen rubbar Axel Peterson!

Jag berättade för isak vad Axel hade gjort. Jag såg när han gjorde det svarade han istället. Han är väl också van att Axel gör som han vill, för jag hörde inte ett ord om det igår när händelsen skulle ha ägt rum. Han gjorde såhär, sa Isak och visade med händerna.

Resultatet kommer här:

49048-143




Kommentarer
Postat av: Theresia

Underbara barn.... tycker så mycket om er!
Jag skrattar jag med, undra vad som händer här näst???

Många kramar Theresia

2006-11-21 @ 22:19:37
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Theresia, jag vill inte veta vad som händer härnäst!! :-)

2006-11-21 @ 22:22:06
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Malin

Men oj så tjusig han blev. Påminner om när Linnea tog saxen för att luggen var lite lång som hon sa. Det var den inte sedan och det tog lååång tid innan den blev som "vanligt".
De är för roliga.....

2006-11-22 @ 09:50:34
Postat av: Ruth

Hjälp! Jag ser små svarta prickar när jag tänker på barn och saxar i samma mening... men det är klart dina busar är ju lite större och förståndigare (?) än mina små krabat, hm. Jag har fått gå loss i barnens hår med sax för de lyckas kletar till tovor som inte ens shampoot fixar!

Jättekul idé det där med att fotografera en gång i timmen, fast jag skulle inte komma ihåg om man inte ställde mobilen på ringning...

Kram Ruth

2006-11-22 @ 10:08:38
Postat av: Lena

Men han är väl bara för go´!!!

Kram, Lena

2006-11-22 @ 10:52:24
Postat av: Anna

Han är ljuuuuuvlig!!!!

2006-11-22 @ 11:48:47
URL: http://annasscrapbooking.se
Postat av: Helena

Tokskratt... Gud vilken skön liten kille! Och att han dessutom är stolt när han gjort något så duktigt!

2006-11-22 @ 12:09:39
URL: http://helenasscrap.blogspot.com
Postat av: Lindzi

Ohooo! Kan lite pyssel leda till en snaggning... det blir nog inte så mycket "skjappande" här nu ;-)

2006-11-22 @ 18:40:36
URL: http://lindzi.blogg.se
Postat av: Lenalandis

Men han är ju gullig ändå. Det är nog inte många barn som inte klipper sig själv... Mina två har då gjort det...

2006-11-22 @ 19:12:23
Postat av: Tuula

Axel har så vackrt hår. Mormors lille pojke, tur att du inte skadade dej. Du är van med saxen. Axel är duktig treåring. Hans moster klipte sig också när hon var liten. Kram Axel o Isak

2006-11-22 @ 19:56:05
Postat av: Kicki

Hihi, sådär gjorde Maja med för ett tag sedan. Jag hade klippt henne lite tidigigare på dagen och sedan (när jag var och handlade och pappa och storebror spelade dataspel) tyckte hon att hon också skulle klippa lite...
Jättesnyggt... mitt i luggen och över ena örat...

Kram Kicki

2006-11-23 @ 08:20:53
URL: http://kickis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0