-metallask-

- Hej!
- Veronika heter jag.
- Jo, vi kanske har träffats förut... Men det var länge sedan jag var här... :-)


Igår var jag på en pysselträff här i krokarna, på Mariagården. Det är så mysigt och trevligt på alla sätt och vis, varmt och ombonat!
Min pysselvän Tesa inspirerade och utmanade mig under kvällen. "Ta med lite metalltejpen och lite dekorationer. Tänk struktur!"
Jag packade snabbt efter att jag kom hem från jobbet och åkte iväg till de andra.

Vi började dekorera askarna, jag gjorde min första ask. Precis när vi börjat föreslår vännen att vi ska byta ask med varandra när de är klara. Ska jag byta min första ask mot hennes? Amatören byta med proffset....? Ok, kör till - det är inte jag som förlorar på det... :-)

Här är våra två askar, den jag gjorde är till höger och den som jag nu har min ägo ligger till vänster.
Det var så roligt att göra dessa askar och jag letar nu febrilt efter annat som jag ska dekorera på samma vis.




När jag idag visade bilden på askarna för barnen frågade äldste sonen varför jag hade bytt, min var ju finare... :-) Han förstår sig inte riktigt på det här, men mamma blev glad... Sorry Tesa! :-)
Och jag har lovat att göra en till honom.


Kommentarer
Postat av: Tesa/Therese

Hahaha, där ser du. Du är minsann ingen amatör:)Din ask är jättefin och den pryder nu "mitt" hem;) Tack för en riktigt mysig kväll.



Ha det gott!



Kram Tesa

2011-09-14 @ 23:13:35
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Vad roligt med pysselträff och vilka underbara askar, gillar dem båda två! Det klart att sonens kommentar värmde.



kram Annika

2011-09-15 @ 11:11:21
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Cathrin

Veronika???? Veronika???? Aha...jo nu kommer jag ihåg dej.....kul att du är här igen. Du har möjligen inte sett till syrran din här ute någonstans oxå??????Wow vilka fantastiska askar. Hur har ni gjort??? Berätta. Kram Cathrin

2011-09-16 @ 09:06:52
URL: http://norrgardens.blogspot.com
Postat av: Marja

Snyggt!! Vad använder du för färg??

Kram

2011-09-17 @ 10:38:31
URL: http://marjasblogg.blogspot.com/
Postat av: VeronikaP

Tack för snälla kommentarer!



Cathrin: Tyvärr, syrran ser jag mest på Wordfeud nu för tiden...



Marja: det är aluminiumtejp från den stora tejpaffären med bilsaker i... :-) Över detta är det lite svart akrylfärg utkletat och avtorkat.

2011-09-17 @ 19:31:06
URL: http://veronikap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0