-påsken närmar sig-

Oj, vilken skaparverkstad vi har haft här hemma, jag och Axel. Axel, och jag också för den delen, har varit magsjuk och får inte komma tillbaka till skolan förrän imorgon enligt konstens alla regler. Bra regler!
Jag började med att klä ett gammalt påskägg med rivet tidningspapper och limma fast det med decoupagelim.
Då började Axel skapa ett hus åt en mask som han hittade i leksakslådan igår. Han har gjort Xbox-spel, kontroller, en plattTV, nintend mm mm åt masken. Lådan fick fint golv mha paketpapper... Planen är att tapetsera också.
Oj, vad nära jag varit flera gånger att säga att det där håller inte och så kan man itne göra. Men jag har hållt min tunga i styr och han har skapat av hjärtans lust!

Jag har fått lov att visa när det är färdigt.

Däremot blev mitt ägg färdigt. Jag ville ha lite inslag av vintage, men ville ha ett vårigt ägg också. Sitter nu och funderar på om jag kanske skulle sätta dit några gröna blad, så att det finns något starkare blickfång. Hmmm, kanske det kanske?

Hjärtat har min vän Therese gjutit i gips. Så otroligt fint gjord!



På återseende!

Kommentarer
Postat av: Tesa/Therese

Ahhhh, det blev ju galet snyggt vännen:)

Nu blev jag mycket nyfiken på sonens kreation. Fick du maken att åka förbi P? ;))

Ha det bäst!

Kram Tesa

2011-04-06 @ 16:22:30
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Marja

Ohh vad vackert!!

I love it!!

Kram

2011-04-09 @ 12:12:49
URL: http://marjasblogg.blogspot.com/
Postat av: Tesa/Therese

Ja, alltid är det något som fattas när man är sugen på att testa ngt:) Bra att du hittade mixativet iaf. Testa att dutta på det istället för perfect pearls. Ta lite på fingret och dra över leran när den är bränd.....kanske fungerar finfint:)



Kram Tesa

2011-04-11 @ 17:55:59
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Marie

Wow vilket vackert påskägg du gjort, ha en fortsatt bra fredag trots sjukdom //Marie

2011-04-15 @ 07:58:44
URL: http://mariesbloggsida.blogspot.com
Postat av: Solveig (Sol)

Hei Veronica!

for et lekkert påske-egg!!! Jeg prøvde meg på noe lignende i 2010.. men det blev med det!!

Jeg søkte på hanglar stempler til salgs på nettet.. da kom det fram en link til et forum. hvor du solgte hänglär stempler.

Jeg lurte på om du hadde noen igjen, som du ikke fikk solgt?...

Jeg er interessert.. :o)

-Ta gjerne kontakt på mail: solveigryeng(at)hotmail.com

Postat av: Malin Z

Hej, jättefint naturnära påskägg = ME LIKE :-)



Glada Påsk kramar från mig

2011-04-20 @ 13:21:14
URL: http://malinscrappar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0