-kalaha-

Detta jullovet börjar gå mot sitt slut. Jag skulle kunna sammanfatta dessa veckorna med två ord.
Is, då vädrets makter har gett oss ordentlig kyla som fixat skridskois till oss och alla andrs jullovslediga.
Och så Kalaha som jag köpte till oss i julklapp. Kalaha är ett perfekt spel att spela över en kopp kaffe.
Rutinmässigt: Kaffekopparna dukas fram. Kalaha ställs iordning. "Sten-sax-påse" om vem som börjar. Replik: Du får börja - då är det du som vinner.

Foto nr.5 i fotoutmaningen tog jag idag när jag vann överlägset mot Anders. Alla mina bilder till utmaningen finns samlade HÄR!





Jag har några kort som jag vill visa, det är beställningskort som levererades strax före jul.







Några funderingar: Vi har varit ute och åkt skridskor flera dagar nu. Varför  behöver man som vuxen inte ha hjälm på sig när man åker skridskor? Hur långt blir fallet för ett barn som sitter på pappas axlar som åker skridskor? Hur kan man lämna vinflaskan trasig på isen - där glasbitarna snart fryser fast och bildar ett livsfarligt rivjärn?

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilket härligt kamel papper! Jättefina kort!

/ Sara

2009-01-06 @ 06:04:14
URL: http://www.drullputta.blogspot.com
Postat av: Anna

Du är såååå duktig =) Började själv fippla med kort när jag hade varit på kurs hos dig (via Emma B). Det var inspirerande. Kul att jag hittade din blogg så jag kan få mer inspiration ;)

2009-01-06 @ 21:43:38
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Kalaha det är grejer det..

Jag och mamma brukar utmana varandra när vi träffas. Vi har ett spel som snart nästan måste pensioneras.. Ett sådant som du har i trä är nog lite bättre än det vi har i format plast.

Men visst är det kul.. och man kan vinna även om man inte börjar..jag looovar.. däremot är det svårt att vinna över min mamma. :-)

Ha det gott och härligt att du hittade tillbaka till bloggen min igen.. Förstår om det är lätt att tappa bort sig när jag har världens längsta bloggnamn :-)

Kramis

Viktoria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0