-påskägg-

Jag målade påskägg innan påsk... När jag satt och målade de gamla äggen, kom barnen till mig och frågade varför jag förstörde äggen, de var allt finare med kycklingar och tuppar....
Detta ägget fyllde jag med godis och gav till mamma och pappa när vi åkte till dem på påskafton.





Ägget är målat med vit matt hobbyfärg. Blommor och blad från min samling. Prickarna har jag gjort med Pearlmaker.


Påsken försvann i ett rasande tempo! Efter Tranemobesöket där min bror och syster också var på besök, åkte vi vidare till Långserud. Dagarna där kan sammanfattas med ett gäng ord: kamin, pärlspont, barn, snö, lera, kökssoffa, 4-hjuling, vinterbad osv.


På fredagen satt vi i slänten vid sjön och fikade, där hittade vi också årets första blåsippor. 


 

Samma eftermiddag lockade farbror Thomas med bastubad och dopp i sjön. Hua, aldrig i livet att jag skulle utsätta mig för det! Men både Isak och Axel doppade sig, huvud och allt!
Axel ångrade sig senare på kvällen när fötterna var iskalla och inte fick upp värmen. Men jag tror inte att det berodde på badet, utan på att han gick runt på bryggan där han sopade och lekte mellan bastubaden.



Sugen på att bada någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0