-swap-

Jag var för ett tag sedan med på en skiss-swap på Pyssel.net, ett forum för pysslare av olika sorter.
En swap är en organiserad byteshandel. Någon tar tag i det hela och blir swapvärdinna. Hon (det är ju inte så många karlar med i denna hobbyn) bestämmer reglerna och efter det kan man själv välja att delta eller inte.
Oftast ska man skapa något. Tex. receptkort, julkort eller som nu skisskort.
Om det finns 10 platser i swappen gör var och en 10 likadana skisskort. Dessa skickar man tiillsammans med ett returkuvert och returporto hem till värdinnan innan deadline.
Värdinnan sorterar sedan alla bidrag, alla får ett bidrag från var och en av deltagarna. Värdinnan skickar tillbaka skiserna och man får hem en rolig samling av olika alster.
Jag har svårt att stå emot swappar. Nu var det skisser, men jag ha också hoppat på en swap där man ska byta till sig recept på vegetariska soppor.

För mig handlar det om att få hem inspiration och se hur andra har gjort med ditten och datten.


Jag har bundit ihop mina skisskort till en liten bok. Valde en väldigt enkel utformning.




Sedan har jag gjort några "dra-ut-kort". Det som mamma fick på sin födelsedag glömde jag naturligtvis att fota. Men igår gav jag bort ett som jag kom ihåg att fota minutrarna innan vi skulle åka.






Kommentarer
Postat av: Karin

Vilket fint kort!

2008-09-09 @ 10:00:08
URL: http://karinsvarldar.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Jättesnyggt kort! HUR har du gjort? "Ploppar" det ut ur båda ändarna...??

Nä, vad är väl en mässa... tänk vad mkt pengar du sparade ;-) - min plånbok blev ganska platt efter mässan... ;-)

Kika in i min blogg ;-)

2008-09-12 @ 02:15:56
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jätte fint!! du kan väl lägga ut en beskrivning på " dra ut kortet"

Nettan

Postat av: Lisa - InkyWings

Häftigt kort. Har hört talats om dom men aldrig sett nått.... förrän nu! :-) Vore kul med en beskrivning som sagt. ;-)



Misstänkte att det kunde vara du som reggat dig på Buzzador efter mitt tips. ;-)

Vad tyckte du om kycklingfärsen?

2008-09-28 @ 20:12:07
URL: http://lisainkywings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0