-tredje advent-

När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr.
Mamma bakar kakor och har ett fasligt styr.

Isak kan dessa adventverser som ett rinnande vatten. Igår läste han denna tedje vers för oss när vi satt och åt.


Hmm... mamma bakar kakor...

Vad är det för syn egentligen? Naturligtvis en gammal syn på livet? Jag frågade lite försiktigt (utan att lägga några värderingar i det hela) vad det betyder egentligen: "Mamma bakar kakor och har ett fasligt styr.".

Jo, sa Isak. Det betyder att mamma styr vad man ska göra. Hon bestämmer liksom.... Och fasligt styr betyder att hon bestämmer jättemycket....


Japp, det var den genuslektionen det... ha, ha!!

Kommentarer
Postat av: Marja

Grattis Veronika du har vunnit en lavendelpåse på min blogg. Jag har din adress.Men Posta den gääärna till [email protected] så jag är helt säker

Kram Marja

2008-12-14 @ 14:58:11
URL: http://marjasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0