-skolavslutning-

Jag lovade igårkväll att visa något som jag pysslat med den senaste veckan. Tänk att sådana saker kan vara så mycket mer inspirerande än "måste-göra-saker".

Iallafall, idag är det skolavslutning.
Får några veckor sedan bloggade jag runt lite bland mina favoritbloggar.

Titta vad jag hittade då, klicka HÄR!

Jag blev så inspirerad och eftersom jag köpt mig en sådan Top Score Multiboard, som man använder sig av för att vika askar i alla möjliga olika storlekar, så bestämde jag mig för att göra sådana till alla i Isaks klass. Jag har apat efter Ulrika till nästan 100%, tusen tack för inspirationen och välkommen till Värmland!!

Askarna går relativt fort och smidigt att göra. Det är så enkelt med den där brädan.
Blijetterna har jag skrivit ut på datorn utifrån en mall från Mirabyll. Hon har så många olika mallar och annat roligt som man får lov att använda. Jag har bara ändrat texten, skrivit ut på ett lite gulare papper och sedan chalkat blijetterna då att de får lite liv.

I askarna ligger det skumtomtar, jag hoppas att ingen förälder misstycker att barnen får godis på en vardag... Detta kom jag på idag när jag överlämnade påsen med alla paket i till klassen. Men så är det, gjort är gjort.

Här kommer bildbevis på mina 20 askar med dekorerade lock.






När jag bestämde mig för att göra dessa fick jag lite flash-back-minnen från när jag gick i högstadiet. Pappa körde buss och då körde han skolbussen från ett litet samhälle strax utanför Tranemo in till Tranängskolan.
En skolavslutning, på hemvägen, stod det en liten tomte och ville åka med. Tomten fick hoppa på och hade med sig en julklapp till varje barn som hon delade ut i bussen.
Tomten, det var min lillasyster.
Paketen hade vi i familjen slagit in hemma kvällen före. Vad det var i, det kommer jag inte ihåg. Kanske var det en chokladtomte i sådant där foliepapper med tomtemotiv?

Jag kommer bara ihåg att det var så roligt, så oväntat och överraskande. Det är de små sakerna i livet som kan vara det man kommer ihåg. För mig är det viktigt. att göra lite oväntade saker. Får se vad det blir för reaktion på detta. Jag hade gärna velat vara en liten fluga i klassrummet när de öppnar påsen från tomten... :-)



Dagens kommentar, eller mantra kanske man kan kalla det:
"På skolavslutningen ska vi få äta en lussekatt och en festis till lunch!" Isak nöjd/förvånad över matsedeln i skolan idag.

Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Men Veronika! Tänk att jag kunde inspirera dig så, det var väldigt roligt! Dina askar är superfina, och jag är säker på att båda barn och föräldrar blir glada och imponerade, så blev det i alla fall för min mans klass. (Skumtomtar var ju ett perfekt innehåll!) Jag känner mig verkligen välkommen till Värmland och Karlstad, ska du veta. Tack så mycket och God Jul till dig och de dina! Kram.

2008-12-19 @ 11:33:20
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com
Postat av: mamman

Vad fina askar!! Du hade mycket arbete och det blev fin resultat

Kram mamma

2008-12-19 @ 12:47:42
Postat av: Madde

Oj! dig skulle man ha haft som fröken! Vilka fina askar du har gjort till barnen!



Ha en bra dag!

2008-12-19 @ 14:33:21
URL: http://mad-madde.blogspot.se
Postat av: Canan

Oj vilka fina askar. Vilket jobb att göra så många.

2008-12-19 @ 20:24:54
URL: http://cananpysslar.blogspot.com/
Postat av: weva

Du, jag har köpt en top score, men vad har du för mall till din ask?? Hoppas du vill svara.



weva

2009-01-26 @ 20:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0