-nu är glada julen slut-

Idag har jag jobbat, vi har haft en utvärderingsdag.
Det var ett fantastiskt vackert väder ute och vi satt inne hela dagen... Ingen vanlig syn på en I Ur och Skur-förskola. Hade det varit en alldeles vanlig dag hade vi varit ute och njutit mest hela dagen!

Men Anders och barnen åkte iväg för att titta på en ny bil till oss. Vår vita "skrotbil" startar inte och den har hoppat ganska mycket under december månad. När barnen börjar tycka att det är otrevligt att åka i den bilen och när de faktiskt börjar skramla ihop pengar för att köpa en ny bil till pappa i julklapp... då kanske det är dags att titta på en annan andrabil.

Och när de ändå var ute och åkte tog de vägen förbi Långserud. Där var det skridskois och en alldeles underbar dag har jag förstått!
Måste visa de vackra vyerna från vackra Långserud.





Jag fick inte vara med, men imorgon är det min tur!! Då ni ska jag leka "Stjärnor på is". Jag har sett hur de gör - det ser inte svårt ut. Jag tror att jag kan...

Ha, ha, ha, ha!!!!!!





Förtydligande efter vissa tvivel i kommentarerna:

Axel är bättre än mig på skridskoåkning! Jag provade piruetter förra året, men jag hade lite svårt att få någon hastighet i min åkning. Det var liksom ett....... två......... tre......... snurra. Men det var liksom bara mitt huvud som snurrade med... Kroppen satt liksom fastfrusen i position "stå-upp-på-skridskor-rör-dig-inte-för-då-ramlar-du".

Men skam den som ger sig. Kunde den där engelsmannen, så kan väl jag?


Kommentarer
Postat av: Sara

Ser verkligen helt underbart ut! Åh va härligt!

/ Sara

2008-12-29 @ 17:58:27
URL: http://drullputta.blogspot.com
Postat av: Viktoria

Hej Veronica

Kan du inte filma när du vet att du kan :-)

Hi Hi

Skulle så gärna vilja se en trippel solo eller vad de heter..

Kram

Viktoria :-)

2008-12-29 @ 20:18:27
URL: http://www.papperochsant.se
Postat av: Marianne

ha, ha jag kommer och hälsar på dig på sjukhuset. Förresten du som jobbar på Ur och skur kanske är jättebra på skridskor. Pojkarna verkade i alla fall gilla detta. kram

2008-12-29 @ 22:48:47
Postat av: VeronikaP

----> Förtydligande: Axel (5 år) är bättre än mig på skridskoåkning! Jag provade piruetter förra året, men jag hade lite svårt att få någon hastighet i min åkning. Det var liksom ett....... två......... tre......... snurra. Men det var liksom bara mitt huvud som snurrade med... Kroppen satt liksom fastfrusen i position "stå-upp-på-skridskor".



Men skam den som ger sig. Kunde den där engelsmannen, så kan väl jag?

2008-12-29 @ 22:54:17
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Marja

Gott Nytt År!!



Kram Marja

2008-12-31 @ 14:12:11
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0