-nordiska stämpel- och scrapmässan-

I lördags var det äntligen dags för resan till Göteborg och mässan där. Det blev en helt galen dag på många sätt och vis!
VI kom fram 30 minuter senare än jag hade beställt och jag fick lite lätt panik när jag såg kön som gick in på mässan. Men jag hade förköpt biljetter till oss alla 48 personer i bussen och vi fick gå in på mässan genom en annan dörr. Vilken känsla det var att bara kunna smit förbi den långa kön! VIP - det var vi det!!

Väl inne på mässan var det hysteriskt mycket folk, en trängsel utan dess like! Det var varm och det fanns inte mycket till syre där inne!

Men roligt var det!
Jag letade strax reda på syster yster och vi gick runt där ett tag och tittade och småshoppade. Jag, Theresia, MalinZ och Therese gick ut efter ett tag för att äta lunch MC Donalds, och det var helt ljuvligt att komma ut i svalkan och kunna andas ordentligt.

Tillbaka in på mässan kändes det snart som att det lugnade ner sig på mängden med folk och det gick lättare att titta på saker och shoppa.

KL.17 åkte bussen hem mot Värmland igen, då var jag otroligt trött och kände mig nöjd på mässan för denna gången. Men jag längtar redan till höstens mässa. Då åker jag med en ny buss, vill då åka med?

Vi hade en tävling på resan också.
På vägen till Göteborg fick alla 48 resenärer gissa hur mycket vi alla tillsammans skulle handla för. På hemvägen fick man skriva på en lapp hur mycket man faktiskt hade handlat för.

60 440 kr handla vi för totalt!! I snitt blev det ca 1225 kr/person och då hade vi ändå några barn och ungdomar med i bussen!! Inte dåligt!
Det var mässrekord i lördags också, hela 1800 personer besökte mässan. Det blir shopping för 2 200 000 kr på ett ungefär om man utgår från Värmlandsbussens snittsumma............

Jag blev riktigt rörd på hemresan. Alla i bussen hade samlat ihop pengar och köpt en present till mig. Det hade jag verkligen inte räknat med och jag blev så glad och överraskad! Här får ni se vad jag fick.
Ett riktigt stort tack till er alla!!!! ♥
image460



Jag får väl lov att visa mina shoppingbilder också.


image465

image466

image463

image464

Här finns fler bilder från resan och mässan! Säkert finns det många fler ställen som jag glömt bort - men jag börjar här!
Lilla Anna
Marianne
xlntwoman
Marja
Tesa pysslar

Gårdagens kommentar: "Jörgen Jönsson är ful med skägg!" Isak som fått se en del av matchen på TV igår.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad härligt att allt gick bra för er. Ett underbart initiativ att fixa en bussresa. Själv bor jag så nära Göteborg så jag är bortskämd med alla affärer och mässor här.
Många fiiiiina saker fick du köpt.
Kram

Postat av: Tesa

Vad mycket fint du fick med dig hem. Längtar redan till nästa busstur. Men då ska de inte få rucka på några körtider, eller hur? :-) Hur som helst tror jag att alla hann med och att vi var nöjda efter 5 ½ timme.

2008-04-01 @ 11:13:30
URL: http://www.tesapysslar.blogg.se
Postat av: mia.t

Åh, vad mysigt att få en överraskning så där =)

Mycket fint hade du handlat också, jag vill ha den där tegelstensväggen nästa gång jag (eller Morgan) åker förbi Borås.

mvh mia

2008-04-01 @ 17:23:54
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Carina H

Tack för en trevlig resa i lördags :-) Rapport från dagen finns i min blogg.

2008-04-01 @ 20:42:44
Postat av: paulaw

Tack för en trevlig resa till Göteborg.Det var som du sa riktigt lyxigt att få gå förbi den långa kön och in på mässan. Det gjorde du bra. Hoppas du stannar till i Åmål nästa resa du gör:o)
Kram Paula i Åmål

2008-04-01 @ 22:19:21
Postat av: Cathrin

Men hallå,vad jag kan se så måste du hjälpt till att hålla snittköpet uppe rejält,ha,ha.Så många fina papper du köpt,ser fram emot att få se vad du ska hitta på med alla saker.Tusen tusen tack för Piffen,jag är kär i mina små gem.Ska försöka föra vidare inom kort. Ha det bra och många kramar Cathrin

2008-04-02 @ 15:48:55
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: AnnikaS

Det var mycket läckra saker du köpt och vilka gulliga resenärer som köpt en present till dig!
Det var roligt att träffas en sväng på mässan, alltid roligt att se personen framför sig när man är inne och skriver.
kram Annika

2008-04-04 @ 09:06:24
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: zizzi

Så himla kul att du arrangerar en hel busslast!!!!!
Den där big bite jag ser på bilden vad är det för nåt??? Korten är fina som vanligt!!!!!!
Trevlig helg

2008-04-04 @ 18:53:21
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Sussiebre

Va mycke kul du handlade på mässan...
Måste fråga är du nöjd med big biten???
Ska nämligen be min bror ta med en när han kommer hem från USA på besök...
Kram Sussie

2008-04-18 @ 09:59:02
URL: http://www.susanneb.blogg.se
Postat av: lenislenis

Mkt kul du handlat på mässan. Vad tycker du om Big Bite? Jag är sååå sugen.... Har du ngn åsikt Big Bite gentemot den yngre kusinen (vad den nu heter...) ?

2008-04-21 @ 12:36:13
URL: http://lenislenis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0