-en riktig kalashelg-

Denna helgen har gått i kalasens tecken!
Igår hade vi dubbelkalas för Axel och hans kompis W. De båda har fyllt eller ska fylla 4 år.
Vi planerade kalaset för ett par veckor sedan när det var sommarväder ute. Vi planerade att vara i en hage alldeles bredvid där W bor.
Det jag kommer att komma ihåg från kalaset är blåsten! Oj, oj, oj vad det blåste!!
Men det var kul ändå! Vi grillade korv, lekte lite lekar, åt tårta och fiskade fiskdamm - precis som man ska göra på ett kalas!

image265

Denna tårtan går inte av för hackor!! W har en släkting som är en superduktig tårtmakerska och vi fick en specialbeställd till kalaset igår!
Kika in på hennes hemsida, där finns mycket fint!! Cake help

image266



Idag har det varit dags för kalas igen. Isak är i skrivandes stund på cowboykalas hos Wille. Jag knåpade ihop ett kort till honom. Isaks sista kommentar innan han tog kortet och åkte iväg var: "Mamma, nu blev det inget glitterlim på vingarna!" Han hade dock ett riktigt leende på läpparna, för han visste nog precis som jag att det kunde vi inte fixa till ändå!

image267


Dagens kommentar kommer från förra veckan: Isak skulle absolut inte ha täcke på sig en kväll när det var sovdags! "Nej, mamma!! Inget täcke, jag vill inte ha bajs på mig!! De där kvalstren bajsar i lakanen!!"

Tack så hjärtligt Bolibompa för den upplysningen!! Ha, ha!!!
Men å andra sidan så är ju sonen nu också upplyst om att man faktiskt inte behöver bädda!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Kvalsterbajs var nog det mina tjejer också la märke till och kommer ihåg....
Underbar tårta.

2007-04-22 @ 15:14:17
Postat av: Agneta

Tur att ni inte blåste bort!!!!

Kvalsterbajs är äckligt, men jag vägrar tänka på det *Ü*

2007-04-22 @ 19:06:40
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Lallamen

Vilken läcker tårta. Inspirerande till max :-)

Alfons pratar också om kvalsterbajset och att vi inte ska bädda för tidigt. Gissar att kombinationen små läskiga djur, bajs och chans att slippa arbete är ytterst tilltalande för en snart 7-åring *s*

2007-04-22 @ 23:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0