-EFIT i egen tappning-

Japp, jag missade EFIT igen....
Men nu har vi varit i stugan och haft några underbara dagar! Där har jag fotat och fotat och fotat. Jag lägger ut de bilderna istället.... :-)




Titta vilken blåsippebacke vi hittade!! Hel underbart vackert var det!!

image241



Miljön runt vår stuga är så fin...

image254



Ett gäng kvigor släpptes ut på grönbete för första gången efter en lång vinter. Djuren både hoppade längdhopp och höjdhopp kan jag meddela från publik i 6½-årsåldern som stod på första parkett.

image243


Uppe i skogskanten hittade vi en glänta med ytterligare blåsippor. De är så underbart fina!!

image244


image246



Axel kom upp i tallen med farbror Hans hjälp... Jag blev yr när jag stod och fotade, är man känslig för höjder då?

image255 



*Lite trött på mamma som bara fotograferar hela tiden!*

image257



Min två små bönder! De åker med farfar i traktorn från morgon och sedan så länge de får!

image256


Här harvas det för fullt! Axel sitter i traktor tillsammans med farfar!

image258


Dagens kommentar: Axel, alldeles strax 4 år gammal, berättar vad han och farfar har gjort under dagen:
"Vi har sått frön" säger han.
"Nej men jag tror allt att ni har harvat" svarar jag.
"VI HAR SÅTT FRÖN" säger han ganska bestämt.
"Jaså, har ni gjort det" svarar jag och försöker luska lite vad han tänker på... "Vad ska det växa av de fröna ni har sått då?"
"Det ska växa..... an........ ananas!" svarar Axel bestämt.

Jag har inte hört talas om några kossor som äter ananas, men säger han det så är det väl så... *skratt*

Kommentarer
Postat av: Theresia

Underbart ljuvliga kort, vilka blåsippeskogar! Jag och Märta tackar för en trevlig visit, synd bara att det snöade och regnade hela tiden...
Mmm jag har inte heller hört talas om några kor som äter annanas...

2007-04-12 @ 20:18:28
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Liddeli

Vilka underbara dagar ni verkar ha haft! Och vilka underbara blåsippor! Visst är alla "småbönder" sååå söta! Jag har en hemma oxå på 2,5 år.

Annelie

2007-04-13 @ 11:11:01
Postat av: Petra/Paradise

Härliga foton!! Ser ut som ni haft några riktigt mysiga dagar!
TAck för att du vill dela med dej utav bilderna =)

Kram Petra

2007-04-13 @ 11:18:32
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Cathrin

Vilka härliga kort! Vilken toppenidé,ge kossorna ananas så kanske man kan mjölka pina colada sen,ha,ha. ha det bra i härliga solen.
kram Cathrin

2007-04-14 @ 09:22:53
URL: http://cathrink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0